Δ-ΟΣΕ και μένα μπάρμπα

 Οι διοικήσεις του ΟΣΕ και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι δημιούργησαν έναν ΟΣΕ που κινήθηκε πάνω στις ράγες του παραλόγου. Από την μία η εγκατάλειψη και από την άλλη τα μεγάλα έργα. Από την μία τα χρέη και από την άλλη οι ακριβές επενδύσεις.

Υπάρχει ένα τραίνο στον κόσμο που σφύριξε μόνο μια φορά. Έκανε ένα και μοναδικό ταξίδι πάνω σε μια γραμμή που στοίχισε 13 εκατομμύρια ευρώ και χάθηκε. Στη δεκαετία του 90 ο ΟΣΕ επεξεργάστηκε σενάρια για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης.

 Το 1997 ξεκίνησε το έργο διάνοιξης τούνελ. Από τότε έχουν υπογραφεί 3 κύριες συμβάσεις και 5 συμπληρωματικές, δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, αλλά οι σήραγγες δεν έχουν τελειώσει.Ο ΟΣΕ επιχείρησε να κάνει μια επένδυση με δίκτυο επικοινωνιών, μέσω οπτικής ίνας. 

Το δίκτυο αυτό είναι σήμερα θαμμένο, βεβαίως πληρωμένο και ανενεργό. Μεγάλα έργα χρονίζουν και έχουν μετατραπεί σε μαύρες τρύπες για τον προϋπολογισμό. Ο ΟΣΕ έχει εκτροχιαστεί εγκαταλείποντας τις ράγες της λογικής. Η Ελλάδα πληρώνει πανάκριβα τα τραίνα που δεν έχει.

Πολλοί μιλούν για ελληνική κακοδαιμονία, γραφειοκρατία και κάκιστο Κράτος. Όπως είδατε και στην προηγούμενη εκπομπή, το κράτος και οι λειτουργοί του λειτουργούν μια χαρά και εκσυγχρονιστικά, αλλά όχι για τον ΟΣΕ.


Δείτε πως ένα ολυμπιακό έργο για λογαριασμό του ΟΣΕ ξεκίνησε να κατασκευάζεται μετά από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Πως το σκάνδαλο Siemens- ΟΣΕ συναντάει το σκάνδαλο των υποβρυχίων. Πως ο ΟΣΕ νοίκιαζε τραίνα που θα μπορούσε με τα ίδια λεφτά να αγοράσει. Πως έκτισαν κτήριο του ΟΣΕ, κόστους ενός εκατομμυρίου και το γκρέμισαν. Πως «εξαφανίστηκαν» 7.000 βαγόνια. Ο ΟΣΕ δεν αγκομαχά στις γραμμές γιατί μεταφέρει το βαρύ φορτίο της γραφειοκρατίας, αλλά αυτό της μίζας και της διαφθοράς.

Το «Κουτί της Πανδώρας» ανοίγει για μερικά ακόμη από τα σκάνδαλα που έκαναν τον ελληνικό σιδηρόδρομο, συρμό ελλειμμάτων και διαφθοράς.

Το είδαμε : Το κουτί της Πανδώρας 


Δείτε τώρα το ντοκιμαντέρ